Често позицията на управител е най-исканата във всеки бизнес. Малко хора обаче осъзнават какви отговорности идват с нея. Задълженията на управителя (мениджъра) са разнообразни, но могат да се обобщят в една кратка фраза - “ресторантът трябва да има успех”.
В настоящата статия ще разгледаме основните принципи, върху които успешните мениджъри на ресторанти се съсредоточават и как те да са полезни за Вас.
Приятно четене! :)
1. Правилно управление на финанси
???? Най-големият проблем, който повечето ресторанти изпитват, е правилното управление на финансите им. Много собственици взимат заем, който да служи като капитал при отварянето на обекта. Това може да подсигури стартирането на ресторанта, но не може да подсигури дългосрочната устойчивост на бизнеса. Ключът към дългосрочна устойчивост е в успешното управление на финанси. Казано по друг начин, ключът е в това управителят да знае кога, за какво и колко да похарчи, като също така да знае и кога може да се направи икономия от даден разход.
Разбира се, лесно е да се каже. Умението за умно управление на финанси се постига с години практика и дори поучи от допуснати грешки.
➤ Конкретни умения в тази насока са това управителят да може да следи отблизо печалбата и да анализира дневните парични потоци. Това умение би помогнало на всеки мениджър да установи назряването на даден проблем много преди той да се случи. Имайки това умение, това е възможност за управителя да вземе мерки, за да предотврати проблема още преди да се е случил.
2. Намиране на пазар
Щеше да е прекрасно ако ресторантите можеха да бъдат успешни без да се нуждаят от маркетинг и реклама. За съжаление само единици са с този късмет. Конкуренцията на пазара е огромна и това изисква включването на всички налични инструменти в борбата за нови клиенти.
Много заведения смятат, че рекламата е нужна само при отварянето на нов обект. Това е погрешно схващане, което коства много дори и на добрите ресторанти. Рекламата на нов обект наистина трябва да бъде по-силна, за да може клиентите да научат за ресторанта. Това обаче не означава, че е разумно преустановяването на рекламата след този момент. Причината е, че клиентите на ресторанта имат нужда от подсещане. Ежедневието в 21 век е забързано и потребителите често влизат в рутина. Те мислят за хиляди неща и най-вероятно Вашият ресторант не е техен приоритет.
Използвайте рекламата като начин да достигнете отново до клиентите, за да им напомните колко добре могат да си изкарат при Вас - поканете ги отново. Възможно е и да привлечете нов тип клиенти, които са фенове на доставките. Ако разполагате със система за онлайн поръчки, тези клиенти ще Ви заобичат.
Предходният абзац може би звучи сложно - как така може да се достигне конкретно до хората, които са били в нашия обект? Има опции за това и те са лесни:
социалните мрежи - Facebook, Instagram, TikTok. ✅
интернет реклама с Facebook Ads и Google Ads. ✅
Профил в Google My Business (Гугъл моя бизнес). ✅
Чрез тези 3 подхода вие можете да:
Достигнете до Вашите лоялни клиенти и редовно да им напомняте за Вашия ресторант.
Достигнете до изцяло нова аудитория, която е близо до Вашия обект.
Достигнете до аудитория, която търси локално в Google за “ресторант”, “обедно меню” или друго, което предлагате във Вашия ресторант.
Инвестирайте максимум 20% от бюджета Ви за развитие на ресторанта. Важно е възвръщаемостта Ви от инвестираните пари в реклама да не пада под 400%. Експериментирайте или се доверете на опитна дигитална агенция.
3. Поддържане на атрактивно меню
Менюто на ресторанта е основното стойностно предложение, което обектът предлага на неговите клиенти. Това е една от основните причини клиентите да се завърнат отново в любим ресторант. Именно за това е важно да се обърне специално внимание на ресторантското меню. ????
???? Препоръчваме Ви редовно да обновявате менюто на Вашия ресторант. Добавяйте нови предложения или използвайте сезонно бонус меню, което е периодично. Редовно проверявайте кои са най-продаваните и харесваните предложения във Вашия обект и кои предложения не се радват на особен интерес. Оптимизирайте избора и развийте Вашето меню. Редовните нови предложения и сезонни менюта ще дадат допълнителна причина на Вашите най-лоялни клиенти да Ви посещават по-често.
-
➡ Бонус: Използвайте технологии във Вашия ресторант. ИТ решенията могат да Ви помогнат по-лесно да управлявате Вашия обект като използвате дигитално меню, система за резервации и система за поръчки. Разгледайте ги и се възползвайте от техните удобства! :)
-
Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате друго полезно съдържание на: https://tabl.bg/bg/blog.