Как се сервира в ресторант
Изисканите ресторанти са известни с това, че предоставят на гостите си най-високо ниво на обслужване. Клиентите очакват луксозна и елегантна атмосфера, превъзходни блюда, сервирани прилежно на масата и меню с по-високи цени от обичайното. Преживяването трябва да бъде незабравимо! Това касае не само изисканите ресторанти, но и малките заведения. Тайната се крие в обслужването - то привлича клиентите ви и те се отбиват отново и отново във вашия ресторант.
Клиентите са най-ценният ви актив, не го забравяйте. Усилията ви трябва да са насочени не само в областта на рекламата и маркетинга, вие трябва да се стараете непрестанно да подобрявате услуги, които предлагате на своите гости.
Предлагаме ви 4 начина да предложите на клиентите си качествено обслужване:
1. Бъдете с тях от самото начало
Всички знаем, че качеството на храната е важно, но цялостното преживяване на клиентите от момента, в който те влязат в ресторанта до момента, в който си тръгнат също е много важно.
Ето няколко съвета как да го постигнете:
Говорете подобаващо
Винаги поздравявайте своите посетители още щом те влязат през вратата. Използвайте уважителни обръщения – господине, госпожо и госпожице.
Не прекъсвайте гостите си
Обръщайте нужното внимание на клиентите си. Бъдете добре запознати с менюто на ресторанта и ястията, които предлага. Задавайте въпроси, за да сте убедени, че сте разбрали желанията на клиентите.
Етикетът има значение
Етикетът много често зависи от типа на ресторанта, но възпитанието и доброто отношение към клиента е приложимо навсякъде. Кого обслужвате първо? Ако има почетен гост, обслужете го. Ако не, започнете с дамите, след това мъжете и накрая отдайте нужното внимание на децата.
2. Не карайте гостите си да чакат
Веднага щом гостите седнат, те знаят, че обслужването ще бъде отлично, щом видят безупречно подредените маси наоколо. Всеки добър сервитьор знае, че вилиците винаги се поставят отляво, докато ножовете и лъжиците са отдясно. Следвайте това просто правило, за да поставите приборите за хранене в правилния ред: те винаги се поставят по реда на употреба, като се започне от външната страна навътре. Поставете десертната лъжица и десертния нож над чинията за хранене. Чашите се слагат в горния десен ъгъл на чинията за вечеря. Чашата за вода е първа, последвана от чаша за бяло, червено вино или шампанско. Ако се сервира чай или кафе, поставете чаената чаша и чинийка в дясно от лъжиците и ножовете.
Използвайте симетрията, за да се уверите, че подредбата на масата е балансирана. Ако е необходимо, линийката е полезна за измерване на разстоянията между чиниите, така че всяка страна на масата да е идентична.
3. Отстранявайте проблемите бързо
Стилът на сервиране е много важен компонент от клиентското изживяване, което вашият ресторант предлага. Добрият сервитьор има отношение към детайлите, наблюдателен е и интуитивен.
Предвиждайте нуждите на гостите си, но го правете ненатрапчиво - това е ключът към предоставянето на възможно най-доброто обслужване.
Представете менюто и списъка с напитки. Съобразете темпото на масата и поднесете менюто, едва след като всеки гост се настани удобно. Говорете ясно и опишете подробно всяко ястие, като направите пауза, за да отговорите ако има конкретни въпроси.
Много официални ресторанти практикуват метода на обслужване с отворени ръце - този етикет изисква ръцете на сервиращия никога да не се кръстосват пред гостите. Ако сервирате от дясната страна на госта, използвайте дясната ръка. Използвайте лявата ръка, когато сервирате отляво. Всяко заведение за изискана храна има предпочитана страна за сервиране, така че не забравяйте да следвате конкретните указания на вашия мениджър.
4. Бъдете в крак с новите технологии
И накрая, ще обсъдим новите технологични начини за предоставяне на отлично обслужване на гостите във вашия ресторант. Включването на технологиите може да бъде използвано в много ресторантски бизнес модели. Тук на помощ идват услугите на иновативната уеб платформа TabL.
Технологията представя по-лесна възможност за разглеждане на менюто и поръчка във Вашия ресторант, бар или хотел. Възможността за незабавна поръчка от вашето онлайн меню предоставя лесен достъп за вашите клиенти. Това им позволява удобно да разглеждат и след това да поръчват от вашето меню. Често те харчат повече пари, поръчвайки удобно, тъй като са изкушени да опитат повече неща. Можете да използвате подканващи призиви за действие, за да насърчите оформянето на по-голяма поръчка. Научете повече за дигиталното меню тук: https://tabl.bg/digitalno-menu.
-
Ако статията Ви е била полезна ще се радваме да я споделите. Можете да разгледате друго полезно съдържание на: https://tabl.bg/bg/blog